Zbój Energy Drink – reklamy powinny zostać wstrzymane

Sprawa bulwersujących reklam napoju Zbój Energy Drink znalazła swój pozytywny finał. Rada Reklamy uznała wszystkie nasze cztery skargi i wydała do każdej z nich pozytywne rozstrzygnięcie. Taka zgodność nie zdarza się często, więc tym bardziej jest ona powodem do naszej satysfakcji z podjętych działań.

Sprawa została także szeroko opisana w mediach, gdzie ta aktywność doceniono.

Jedna z reklam rozpoczyna się pokazaniem skąpo ubranej kobiety, ze szczególnym uwzględnieniem jej dekoltu. Jak opisał to dla przykładu www.portalspożywczy.pl, na jednym z filmików „kąpiąca się w pełnym makijażu blondynka zostaje “wywabiona” z wanny przez gasnące nagle światło. Gdy w samym ręczniku wchodzi do pokoju, okazuje się, że korki wyłączył siedzący w sypialni mężczyzna, który z niebiesko-białą puszką w ręku zaciąga ją natychmiast do łóżka.

W innej wersji reklamy do jakiej odwołał się portal www.wirtualnemedia.pl – „kobieta wdzięczy się do siedzącego naprzeciwko niej mężczyzny w wulgarny sposób. Reklamę kończy scena, w której mężczyzna po wypiciu reklamowanego napoju trzeźwieje i wychodzi widząc normalną kobietę w miejscu seksownej pani z początkowej części klipu. Całość jest opatrzona hasłem: «Zawsze pomoże jak trzeba». W klipie tym jest wiele podtekstów seksualnych.”

Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że wykorzystanie w reklamie Zbój Energy Drink kobiecego ciała nie miało związku z reklamowanym produktem i biorąc pod uwag fabułę reklamy świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet. W ocenie KER reklama nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych, a jej emisja ma być natychmiast wstrzymana.

« wróć