Sukcesy

STS działa od grudnia 2008 roku. Od tamtej pory przeprowadziliśmy już kilkadziesiąt akcji i interwencji.

  • W wyniku akcji STS „Zanim porno wciągnie kolejne dziecko” Wydawnictwo Bauer zaprzestało publikowania w wielu milionach swoich pism reklam filmów pornograficznych na telefony komórkowe, jak również zaprzestało sprzedaży pornografii w ramach serwisu Hitmax.pl.
  • W wyniku akcji STS doszło do nałożenia przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji jednej z najwyższych w historii kar na nadawcę programu telewizyjnego za emisję programu, który zawierał treści sprzeczne z moralnością oraz dobrem społecznym, i które mogły mieć negatywny wpływ na moralny rozwój małoletnich.
  • W wynik u działań STS znacznie poprawiły standard ochrony dzieci przed dostępem do pism pornograficznych w największej sieci sprzedaży prasy w Polsce. W akcję włączyła się straż miejska, a część kioskarzy została ukarana mandatami.
  • W rezultacie działań STS zarząd sieci stacji benzynowych zdecydował się poprawić standardy ekspozycji pism pornograficznych, ograniczając dzieciom dostęp do nich.
  • Po naszych interwencjach wiele reklam zostało uznanych przez Komisję Etyki Reklamy za niezgodne z zasadami etyki (m.in. reklamy MediaMarkt, United Picture International, Home.pl, Black etc), co stanowi wskazówkę dla innych reklamodawców. Niektóre reklamy i inne treści zostały wręcz usunięte z przestrzeni publicznej (np. Heyah)
  • Nasze działania wspierało wiele ważnych polskich instytucji, jak np. Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, Prezes Instytutu Pamięci Narodowej, strażnicy miejscy i inne instytucje.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa już obecnie jest najbardziej aktywną organizacją zajmującą się naruszeniami dobrych obyczajów w reklamie.

Poniżej znajduje się lista naszych najważniejszych akcji i istotniejszych interwencji, spisane są one w kolejności chronologicznej.

  • 2012-10 – Akcja związana z reklamami billboardowymi napoju Black – Rada Reklamy uznała, że reklamy zawierały treści dyskryminujące i naruszają Kodeks Etyki Reklamy. Była to najbardziej oprotestowana kampania reklamowa w 2012 roku.
  • 2012-07 – Akcja związana z reklamami usługi SaveUp – reklamodawca zobowiązał się usunąć reklamy z przestrzeni publicznej. Również Rada Reklamy zgodziła się ze skargami konsumentów stwierdzając, że reklama uprzedmiotawia wizerunek kobiety.
  • 2012-06 – Akcja związana z reklamami mBanku – Rada Reklamy uznała skargi konsumentów za zasadne, a mBank wycofał się z niestosownej formy promocji.
  • 2012-06 – Akcja związana z reklamami Egoo – we wrześniu 2012 roku Rada Reklamy uznała skargi konsumentów, a reklamy zniknęły z przestrzeni publicznej.
  • 2012-06 – Akcja związana z reklamami telewizyjnymi napoju Black – we wrześniu 2012 roku Rada Reklamy podzieliła skargi konsumentów i uznała, że mogą być one nadawane wyłącznie po godzinie 20.00.
  • 2012-05 – Akcja związana z dystrybucją pornografii w sieci Inmedio – akcja na razie nie przyniosła bezpośrednich skutków i będzie kontynuowana.
  • 2012-05 – Akcja wysyłki książki „Pornoland. Jak skradziono naszą seksualność” do liderów opinii, urzędników i polityków – akcja przyniosła m.in. liczne sprawozdania w mediach.
  • 2012-05 – Akcja wrocławskiego ośrodka STS związana z reklamą sieci pizzerii – Rada Reklamy uznaje skargi za uzasadnione.
  • 2012-03 – Akcja dotycząca reklam firmy home.pl – Rada Reklamy uznaje skargi konsumentów.
  • 2012-03 – Akcja związana z nazwą lodów firmy Nestle – na skutek naszych działań firma podjęła decyzję o zmianie nazwy lodów.
  • 2012-02 – Akcja dotycząca emisji obscenicznych teledysków w kręgielniach Fantasy Park – po reakcji konsumentów właściciel wprowadza monitoring emitowanych teledysków.
  • 2012-01 – Akcja poznańskiego ośrodka STS związana z reklamami pism pornograficznych w lokalnym magazynie telewizyjnym – wydawca wycofuje się z publikacji reklam.
  • 2011-12 – Akcja ośrodka gdańskiego STS dotycząca reklam billboardowych sieci hurtowni elektrycznych – po reakcjach konsumentów reklamodawca zmienia treść reklam.
  • 2011-11 – Akcja dotycząca umieszczania obscenicznych plakatów w sieci EMPiK – Empik wycofuje plakaty ze sprzedaży.
  • 2011-11 – Akcja dotycząca reklam billboardowych firmy Multimedia – celem akcji było podkreślenie osobistej odpowiedzialności prezesa za seksistowskie reklamy. W ramach akcji nie wysyłano skarg do Rady Reklamy. Akcja spotkała się z licznymi pozytywnymi komentarzami w mediach.
  • 2011-10 – Akcja dotycząca lokalnej reklamy w Gliwicach – reklamodawca zmienia reklamę po kilku godzinach od rozpoczęcia akcji
  • 2011-06 – Akcja dotycząca reklam Maximus – Rada Reklamy uznaje skargi konsumentów za uzasadnione. Reklama firmy Maximus jest najbardziej oprotestowaną reklamą w 2011 roku.
  • 2011-05 – Akcja dotycząca reklam filmów pornograficznych w pismach wydawnictwa Bauer – wydawca usuwa reklamy z milionów tygodników, a sam zaprzestaje dystrybucji pornografii na telefony komórkowe.
  • 2011-03 – Akcja dotycząca odcinka programu „Rozmowy w toku” – w wyniku działań konsumentów KRRiT nakłada jedną z najwyższych w historii kar finansowych na TVN.
  • 2011-02 – Akcja dotycząca trzech reklam firmy Media Markt – Rada Reklamy uznaje za uzasadnione skargi na wszystkie reklamy.
  • 2011-02 – Akcja dotycząca reklam billboardowych filmu „Łatwa dziewczyna” – Rada Reklamy uznaje skargi za zasadne.