Bauer usuwa seksualizujące reklamy!

W kilka dni po rozpoczęciu akcji Wydawnictwo Bauer zdecydowało się usunąć prawie wszystkie reklamy, które kwestionowaliśmy. Do wydawnictwa konsumenci wysłali setki maili.

12-tego listopada 2013 rozpoczęliśmy kolejną akcję. Tym razem chodziło o seksualizujące reklamy publikowane w tygodnikach Wydawnictwa Bauer.
Na ostatnich stronach wielu kolorowych pism, w tym pism z programami telewizyjnymi, takimi jak Tele Tydzień, znajdują się reklamy serwisu mobila.pl. Serwis należy do Wydawnictwa Bauer. Na szczęście minęły już czasy, kiedy pisma tego typu reklamowały filmy pornograficzne (stało się to dzięki akcji Stowarzyszenia Twoja Sprawa). Jednak reklamy serwisu mobila.pl zawierały wiele seksistowskich i seksualizujących treści, bezpośrednio sąsiadujących z produktami ewidentnie skierowanymi do dzieci.

Oto parę przykładów. Gry z nazwami znanymi raczej z przemysłu pornograficznego: Hustler Bubbles, Penthouse Hops, Sexy Pool Party i Girls Gone Wilde ze zdjęciami prężących się modelek i ewidentnie rozerotyzowanym przekazem, sąsiadują z ikonkami reklamującymi gry dla dzieci: Głodek, Epoka Lodowcowa, Petz, Batman, Tom & Jerry oraz zdjęciami małych kotków. A tuż obok wspomnianych zwierzątek, dzieci witają reklamy z hasłami „Gorące nauczycielki” oraz „Niesforne uczennice” w roli prezenterek pogody. W najbliższym sąsiedztwie również zachęta, aby wysłać SMSa do Mileny, która pozna miłego pana i ma parę pomysłów na dobrą zabawę, a do tego prezentuje bardzo głęboki dekolt. Zdjęcia reklam w większym formacie można zobaczyć tutaj. Obejrzyj też klip akcji:

 

 

« wróć