Uchwała Rady Reklamy w sprawie baneru internetowego sklepu wędkarskiego

Wędkowanie to bardzo przyjemny sposób na spędzanie wolnego czasu i odpoczynek. W związku z tym sprzedawcy dwoją się i troją, aby pozyskać klientów, którzy w chwilach wytchnienia będą mają ochotę na taki relaks. Jak wiadomo nie ma wędkowania bez przynęty. Ku naszemu zaskoczeniu jeden ze sklepów postanowił połączyć ją z nagą kobietą i na swojej stronie umieścił baner przynęt wędkarskich firmy D.A.M., wyświetlającą się w centralnej części strony internetowej. Reklama (tutaj) przedstawiała kobietę podtrzymującą swoje piersi, a całość dopełniało hasło „Perfekcyjne, miękkie przynęty”. Naszym zdaniem reklama była nie tylko zdecydowanie przekraczała granice dobrego smaku, ale także była jaskrawym przykładem seksualizacji i przedmiotowego wykorzystania wizerunku kobiety.

W związku z powyższym Stowarzyszenie Twoja Sprawa złożyło w marcu skargę do Rady Reklamy, która po jej rozpatrzeniu także uznała, iż reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy, świadczy o przedmiotowym traktowaniu kobiet, nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, narusza dobre obyczaje oraz nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych.

Pełną treść uchwały znajdą Państwo tutaj.

« wróć