Billboardy promujące portal randkowy dla ludzi w związkach

VM21

 

Firma: Digisec Media Limited

Produkt: portal Victoria Milan

Czas akcji: 2013 wrzesień

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

Opis: Na ulicach Warszawy swoje billboardy umieścił portal ”randkowy” kierujący swoją ofertę do osób będących w stałych związkach, którzy chcieliby „poczuć adrenalinę i dreszczyk emocji i marzą o nawiązaniu dyskretnego romansu” (cytat z reklamowanej strony).

Niewierność jest jedną z najczęstszych przyczyn rozwodów. W związku z czym naszym zdaniem jej promowanie jest po prostu podłe i może doprowadzić do wielu ludzkich i rodzinnych dramatów, które w innych okolicznościach być może nie miałyby miejsca. Plakaty wzbudziły ogromny niesmak i sprzeciw również dlatego, że w pierwszej wersji plakaty przedstawiały zmarłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Po protestach konsumentów firma zmieniła projekt plakatu na widoczny powyżej.

Portal wybrał taką formę reklamy z premedytacją, licząc na rozgłos, dlatego nie było żadnego sensu rozmawiać z tą firmą. Zwróciliśmy się jednak do firm, które zdecydowały się udostępnić powierzchnię reklamową. Były to duże firmy billboardowe Clear Channel Poland i Schulz Media.

Efekt: Blisko 1900 skarg konsumenckich wysłanych do biur firm billboardowych, a także liczne telefony do tychże firm ze strony konsumentów, spowodowały iż plakaty zostały usunięte z przestrzeni publicznej.

« wróć