Reklamy z erotycznym podtekstem w magazynach Wydawnictwa Bauer

teletydzien-wpis

 

Firma: Wydawnictwo Bauer

Produkt: tygodniki

Czas akcji: 2013 listopad

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

Opis: Tym razem w wielu tytułach Wydawnictwa Bauer, w tym w rodzinnym magazynie telewizyjnym Tele Tydzień, znajdowały się reklamy serwisu mobila.pl, którego właścicielem jest grupa Bauer. Wśród nich wiele było produktów kierowanych do dzieci i wykorzystujących postacie znanych bohaterów bajek. Niestety te niewinne reklamy sąsiadowały bezpośrednio z treściami o ewidentnie erotycznym podtekście. Można było znaleźć wśród nich zarówno o gry o nazwach znanych raczej z przemysłu pornograficznego (Hustler Bubbles, Penthouse Hops, Sexy Pool Party i Girls Gone Wilde) prezentujące prężące się modelki w skąpych strojach, jak również reklamy z hasłami „Gorące nauczycielki” czy też „Niesforne uczennice”. Erotyczny podtekst miały także niektóre reklamy zachęcające do wysyłania SMSów.

Naszym zdaniem tworzenie reklam przykuwających uwagę dzieci za pomocą kotków i niewinnych gier oraz umieszczanie tuż obok produktów z ewidentnie erotycznym podtekstem jest nie do zaakceptowania. Tego typu zagrywki w czasopismach, często o charakterze rodzinnym, mogą niemile zaskoczyć rodziców, którzy bezwiednie narażają swoje dzieci na nieodpowiednie dla nich treści, sprzyjające ich seksualizacji.

Efekt: Blisko 1700 skarg konsumenckich wysłanych do Wydawnictwa Bauer. Wydawnictwo usunęło większość kwestionowanych przez nas reklam.

« wróć