Reklamy suplementów na potencję w polskich stacjach radiowych

kampania_suplementy

 

Produkt: reklamy radiowe stymulantów poprawiających sprawność seksualną

Czas akcji: maj 2014

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

Opis: W 32 stacjach radiowych, w godzinach od 6.00 do 20.00, słuchacze mogli usłyszeć szereg reklam stymulantów poprawiających sprawność seksualną. Na reklamy te, z racji godzin emisji, narażone były nie tylko osoby dorosłe, ale także najmłodsi słuchacze, np. podczas porannych śniadań. Reklamy te były emitowane zarówno w stacjach lokalnych jak i ogólnopolskich.

Uważamy, iż używając takiego przekazu, stacje radiowe weszły w rolę „nauczyciela”, tłumaczącego małej dziewczynce lub małemu chłopcu jak wzmacnia swoją erekcję, dokonując tym samym na dzieciach swoistego gombrowiczowskiego „gwałtu przez uszy”. Naszym zdaniem bezkrytyczna emisja takich reklam była dowodem na to, iż właściciele stacji radiowych bardziej o dobro reklamodawców niż swoich słuchaczy, szczególnie rodzin z dziećmi. Po to stworzono „czas chroniony”, aby dzieci nie musiały stykać się z informacjami, których naturalnym odbiorcą powinien być dorosły.

Efekt: Ponad 4500 skarg konsumenckich wysłanych do działów reklamy stacji radiowych, w których emitowane były reklamy.

« wróć