Klip oraz ulotki promujące loterię kosmetyków marki Playboy

Screenshot_playboy

 

Firma: COTY Polska Sp. z o.o.

Produkt: kosmetyki Playboy

Czas akcji: kwiecień 2015

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

Opis: Firma COTY Polska Sp. z o.o., która odpowiada za dystrybucję kosmetyków Playboy w Polsce prowadzi loterię, w której mogą wziąć udział już 13-latki. Materiały rozdawane m. in. dzieciom zawierały hasła „Wygraj extra kieszonkowe” oraz „Playboy – wyrwij ją!”. Rozdawane one były przed szkołami.

Jednak najbardziej skandaliczny był klip promocyjny umieszczony na stronie, do której kierowały ulotki rozdawane dzieciom. Zachęcał on do dzielenia się roznegliżowanymi zdjęciami, czyli do tak zwanego „sextingu”, który jest uznany za jedno z najbardziej nieodpowiedzialnych i niebezpiecznych dla dzieci praktyk w internecie.

Efekt: Ponad 2400 skarg wysłanych do firmy COTY Polska Sp. z o.o.. W wyniku akcji kwestionowany przez nas film reklamowy został usunięty ze strony www.loteriaplayboyfragrances.pl, jak również złożono deklarację, iż dalsze ulotki dotyczące promocji nie będą dystrybuowane w okolicach gimnazjów i liceów.

Rada Reklamy podzieliła nasze opinie i stwierdziła, że reklama Coty Polska nie tylko nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami, ale zachęcała młode osoby do ryzykownych zachowań (sexting). Tutaj pełna treść uchwały.

« wróć