Prostacka reklama pasztetowej firmy

 

 

Firma: Wielkopolska Wytwórnia Żywności PROFI

Produkt: Zupa instant

Czas akcji: maj 2014

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

 

Opis: Wielkopolska Wytwórnia Żywności PROFI, będąca producentem pasztetów, dań gotowych i konserw mięsnych, w swojej kampanii reklamowej  zastosowała wulgarne i seksualizujące skojarzenia do promocji zupek  instant w płynie.

Uważamy, iż tego typu działania marketingowe sprzyjają budowaniu seksistowskich postaw i seksualizacji dziewcząt i kobiet, a przez to są niezwykle szkodliwe. Ponieważ głównym kanałem kampanii, oprócz bilboardów, był profil facebookowy marki – zachęcaliśmy konsumentów o pozostawianie właśnie tam swoich komentarzy i opinii.

Efekt: Na profilu facebookowym marki pojawiły się setki negatywnych wpisów. Osób, które włączyły się sprawę na Facebooku było więcej, gdyż nie tylko konsumenci biorący udział w naszej akcji brali udział w działaniach. Był to sukces wielu konsumentów. Analizy specjalistów od marketingu wskazywały na wizerunkowy kryzys marki spowodowany akcją konsumencką. 

« wróć