Rada Reklamy: reklama Banery.eu przekracza granice obyczajowości

W rezultacie działań Stowarzyszenia Twoja Sprawa, Rada Reklamy wydała kolejne orzeczenie. Tym razem dotyczy ono reklamy zewnętrznej drukarni i agencji reklamowej Banery.eu, przedstawiającą kompletnie nagą kobietę siedzącą w pozie, w której jej intymne miejsca są zasłonięte innymi częściami ciała. Rada Reklamy uwzględniła argumentację przygotowaną przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa.

Uchwała Rady Reklamy była reakcją na interwencję Stowarzyszenia w sprawie reklamy zewnętrznej, której zdjęcie mogą Państwo zobaczyć tutaj.

+W uchwale czytamy:

Zespół Orzekający podzielił zarzuty Skarżącej, uznając, że w przedmiotowej reklamie przekroczono dopuszczalne granice obyczajowości.

Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci i młodzieży, z uwagi na fakt, iż treść przekazu reklamowego nie została dostosowana do miejsca emisji reklamy jakim jest reklama zewnętrzna.

Zespół Orzekający zwrócił uwagę, że ukazanie w reklamie kobiecego ciała nie było uzasadnione rodzajem reklamowanych usług. Zespół Orzekający zwrócił uwagę, iż od firm działających zawodowo w branży reklamowej wymaga się wzmożonej staranności w komunikacji reklamowej.


Pełną treść uchwały znajdą Państwo tutaj.

« wróć