Rada Reklamy – Uchwała w sprawie Devil Energy Drink

Rada Reklamy opublikowała uchwałę w sprawie kolejnej już reklamy napoju energetycznego Devil Energy Drink. Nie ma wątpliwości, że po raz kolejny przygotowana przez tę firmę reklama przekracza granice.

Zdjęcie reklamy możecie Państwo zobaczyć tutaj.

W ocenie Zespołu, wyłonionego z członków Komisji Etyki Reklamy, zaskarżona w powyższy sposób reklama:
– nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej;
– nie jest zgodna z następującymi powszechnie przyjętymi zasadami etyki, sformułowanymi w Kodeksie, których treść expressis verbis przytoczono w uzasadnieniu poniżej, zaś: oceniany przekaz reklamowy narusza dobre obyczaje, a nadto nie dochowano w nim wymaganej w takich przypadkach należytej staranności. Zespół przy tym uznał, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zawiera treści, które w sposób przedmiotowy wykorzystują wizerunek mężczyzny i kobiety.

Jak argumentowało nasze Stowarzyszenie “Reklama ukazuje kobietę w bieliźnie oraz nagiego mężczyznę, w pozie jednoznacznie nawiązującej do stosunku seksualnego. Postacie pokazane są od pasa w górę. Mężczyzna stoi za pochyloną kobietą i przytrzymuje ją za rękę, którą kobieta wygina do tyłu. Podniesiona głowa mężczyzny oraz opuszczona głowa i pochylone ciało kobiety, a także tekst na reklamie «DEVIL DOBRZE WCHODZI W…», są oczywistymi odniesieniami do seksu. Zapewne producent przewidział drugą odsłonę kampanii, w której okaże się, iż chodzi o coś innego niż seks. Nie ma to jednak znaczenia dla oceny samej reklamy w jej obecnym kształcie.”

Pełną treść uchwały i wnioski Rady Reklamy można przeczytać tutaj.

To już kolejna negatywna uchwała, dotycząca materiałów reklamowych tego producenta napojów energetycznych.

« wróć