Reklama outdoorowa marki House

house

 

Firma: LPP S. A.

Produkt: odzież marki House

Czas akcji: październik 2014

Zasięg: akcja ogólnopolska

 

Opis: W najnowszej kampanii reklamowej marki House (należącej do koncernu LPP), w przestrzeni publicznej pojawiły się billboardy, przedstawiające parę podczas domniemanego kontaktu seksualnego. Para jest naga, a modelka ma jednoznaczny wyraz twarzy. Kampania prowadzona była pod hasłem „Every Sound Makes Music”, czyli „Każdy dźwięk tworzy muzykę”.

Tego typu skandalizujące reklamy od wielu lat znakiem rozpoznawczym marki House. Ta świadomie przyjęta forma komunikacji nastawiona jest wyłącznie zysk. Nie zwraca więc zupełnie uwagi na „skutki uboczne” prowadzonych działań marketingowych. A naszym zdaniem skutki są i to poważne. Jednym z nich jest seksualizacja przestrzeni publicznej, która powoduje szereg konsekwencji dla młodych dziewcząt i chłopców, którzy z tym zjawiskiem mają styczność.

Efekt: Konsumenci wyrażali swoje opinie na profilu Facebook’owym firmy, na którym pojawiła się ogromna liczba krytycznych memów oraz komentarzy.

« wróć