Treści erotyczne w programie muzycznym

W ruchliwej okolicy jednego z hipermarketów we Wrocławiu, na wielkoformatowym ekranie LED, emitowana była reklama programu „Sexy Mega Stars Weekend”. Reklama transmitowana była w godzinach wczesnopopołudniowych, w czasie gdy dzieci wraz z rodzicami wracają do domów, często po drodze robiąc zakupy. Z przykładowymi obrazami wyświetlanymi podczas reklamy, można zapoznać się tutaj. Nasze Stowarzyszenie złożyło skargę do Rady Reklamy, która 24 lutego 2016 wydała uchwałę w której uznaje, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Reklama została usunięta.

+W uchwale czytamy:

Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia dobrych obyczajów i uznał, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i dyskryminuje kobiety.

W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama w obecnej postaci nie uwzględnia stopnia rozwoju dzieci i młodzieży i może zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi. Zdaniem Zespołu Orzekającego reklamy umieszczone na billboardach powinny być znacznie bardziej wyważone, gdyż odbiorcami tego typu reklam są, chcąc nie chcąc, również dzieci. Zespół Orzekający podkreślił, że media zostały dobrane nieodpowiednio do treści przekazu reklamowego.

Pełną treść uchwały znajdą Państwo tutaj.

« wróć