Uprzedmiotawiające reklamy na autobusach w Poznaniu

wez go za darmo-cut2

 

 

 

Firma: Silicare

Produkt: kosmetyki pielęgnacyjne

Czas akcji: kwiecień 2014

Zasięg: akcja lokalna

 

Opis: Czy przedmiotowe traktowanie ludzi w reklamie to zjawisko dotyczące jedynie kobiet? Oczywiście nie, o czym może świadczyć reklama „zdobiąca” autobusy miejskie w Poznaniu. Firma Silcare, reklamująca się hasłem „wszystko do paznokci”, postanowiła zilustrować swoje ogłoszenie wizerunkiem eleganckiego mężczyzny, którego w sugestywny sposób „obłapiają” kobiece ręce. Z drugiej strony plakatu widać było słoiczek z lakierem do paznokci, a całości dopełniało uprzedmiotawiające, dwuznaczne hasło „Weź go za darmo – mamy takich sporo do rozdania”.

To nie pierwsza taka reklama na autobusach w Poznaniu. W 2012 roku Rada Reklamy orzekła, że jedna z reklam na poznańskich autobusach była obraźliwa i dyskryminowała kobiety. Czy ZTM w Poznaniu ma upodobanie do tego typu reklam?

Z całą pewnością nie ma żadnego uzasadnienia, dla eksponowania mężczyzny w tak przedmiotowy sposób na tej reklamie. Jeżeli oczekujemy od reklamodawców traktowania z szacunkiem kobiet, dlaczego inaczej mieliby być traktowani mężczyźni?

Efekt: Prawie 400 skarg wysłanych do ZTM Poznań i firmy Silcare.

« wróć